Offisiell uttalelse: Miguel Ángel Gil Marín

Etter gårsdagens tap mot Cultural Leonesa så har klubben med eier og daglig leder Miguel Ángel Gil Marín i spissen gitt ut en offisiell uttalelse. Les hva han har å si her:

Det var et hardt og uventet slag for alle Atléticos. Jeg skjønner og deler denne store skuffelsen til fansen, men vi  må ikke vurdere situasjonen til klubben ut i fra smerten som de to siste resultatene har gitt. Vi må være ansvarlige og vurdere det vi er, hvor vi er og det vi har oppnådd som klubb med dette apparatet og denne troppen. Når de tviler som mest på oss fra utsiden så må vi være enda sterkere sammen.

Om kritikken som har kommet etter kampen:

Det er normalt, men vi kan ikke tvile på gruppen som har hjulpet oss å komme hit og vi må fortsette å arbeide uten å miste perspektivet. I det siste tiåret har vi spilt mange finaler, vi har vunnet ni titler og vi har blitt en av de store lagene i Europa. Dette har gjort at vi kan regne med en av de mest verdifulle stallene på kontinentet. Min forpliktelse som daglig leder er å beskytte alt det arbeidet som vi har gjort de siste årene og de suksessene som det har gitt oss. Til alle de som jobber i klubben så må jeg kreve engasjement og resultater, og til fansen ber jeg om tillit, fordi jeg er overbevist om at laget vil fortsette å svare. Kvaliteten og engasjementet i troppen og til trenerene, med Diego Simeone i spissen, er ubestridelig og jeg har ikke noe tvi om at de vil oppnå de målene klubben har denne sesongen og at de vil hjelpe oss med å vokse de neste årene.

Til fansen:

Alle Atléticos har det vondt etter å ha tapt to titler i januar, selv om det var med veldig forskjellige følelser fra de. I Supercopa tapte vi helt på slutten, men vi kjempet med de største lagene i fotballen. Det er normalt at mange Atléticos er skuffet etter et uventet tap mot en motstander fra Segunda B, men det kan ikke gjøre at vi går bort fra det som har fått Atlético de Madrid dit det er i dag. En klubb som vokser spektakulært, med en sosial masse som har kommet opp på 130.000 medlemmer og som er et forbilde for mange andre klubber. Og vi har kommer dit fordi vi har vært samlet: fansen, klubben, trenerene og spillerne. Dette er hemmeligheten bak veksten og styrken vår, det som gjør oss annerledes fra de andre lagene. Vi må være enda mer samlet når tingene ikke går så bra for å komme tilbake og vi har den muligheten allerede på søndag på hjemmebane mot Leganés.